Zgadzam się Więcej informacji

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Jakie są rodzaje reklamy wizualnej?

Posiadasz własną firmę? W takim razie nie możesz przejść obojętnie obok reklamy wizualnej. Dziś nie jest ona dodatkiem, a podstawą, która zapewnia utrzymanie się na rynku. To właśnie promocja i reklama pozwalają dotrzeć do konsumentów, zwracając ich uwagę na dany produkt. W zależności od grupy docelowej, rodzaju prowadzonej działalności i wielu innych czynników możesz wybierać spośród wielu typów reklamy wizualnej. Nie wiesz jaki typ reklamy wybrać? Koniecznie poznaj rodzaje reklamy wizualnej oraz ich charakterystykę i sam zdecyduj, która będzie najlepsza dla Twoich usług lub produktów!

Rodzaje reklamy wizualnej 

Reklama wizualna angażuje wzrok odbiorców, tym samym lepiej zapadając w ich pamięci. W końcu nie od dziś wiadomo, że klienci niejako “kupują” oczami. Główny podział reklamy wizualnej dotyczy miejsca jej zastosowania. 


Możemy wyróżnić reklamę wizualną: 

  • zewnętrzną, 

  • wewnętrzną, 

  • w mediach. 


Poniżej przedstawiamy przykłady tych najpopularniejszych rozwiązań, które sprawdzają się doskonale tak naprawdę w każdej branży. 

Reklama wizualna zewnętrzna 

Reklama zewnętrzna to podstawowy sposób wykorzystania reklamy wizualnej w przestrzeni miejskiej i na otwartych terenach. Choć kontakt odbiorców z tego typu reklamą zwykle jest bardzo krótki, zarejestrowanie jej i zapisanie w pamięci następuje w ułamku sekundy. Dzieje się tak pod warunkiem, że banery, kasetony reklamowe czy szyldy reklamowe są w pełni czytelne i jednocześnie przykuwające uwagę. W ostatnich latach niezwykle popularna stała się także mobilna reklama na samochodzie, dzięki której nie jest statyczna, a stale się przemieszcza, tym samym zwiększając grono potencjalnych klientów. 

Reklama wizualna wewnętrzna 

W przeciwieństwie do reklamy zewnętrznej ta wewnętrzna przybiera znacznie bardziej informacyjny charakter. Choć strona wizualna nadal jest niezwykle ważna, to właśnie treść odgrywa w jej przypadku ważniejszą rolę. Przy reklamie wewnętrznej grono odbiorców staje się dużo bardziej zawężone, tym samym możliwe jest stworzenie skuteczniejszej kampanii reklamowej. W końcu potencjalny klient odwiedza dany obiekt w konkretnym celu. 


Do stworzenia reklamowej przestrzeni wewnątrz obiektu najczęściej wykorzystywane są:


Także grawerowane szkło zyskuje w ostatnich latach na ogromnej popularności, ze względu na swoją prostotę i nowoczesny charakter. Pełni ono jednocześnie funkcję reklamową, jak i dekoracyjną. 

Reklama wizualna w mediach 

Twoja firma nie jest widoczna dla potencjalnych klientów w sieci? W takim razie musisz liczyć się z tym, że dla wielu nie istniejesz. Niemal każdy z nas poszukując firmy specjalizującej się w danym fachu, rozpoczyna poszukiwania od włączenia przeglądarki. Umieszczając w sieci reklamy swojej marki, zwiększasz grono odbiorców. Nie ma znaczenia czy są oni z tego samego miasta, czy z drugiego końca Polski. Postaw na logotypy firmowe, które będą identyfikacją wizualną Twojej firmy w sieci.